مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 06:002020-06-06پزشكي

چند ساعت بخوابیم؟


اگر به میزان خواب توصیه شده (بین 7 تا 9 ساعت در شبانه روز) توجه کنید، متوجه می شوید تقریباً حدود یک سوم از زندگی خود را در خواب می گذرانید.

- اگر به میزان خواب توصیه شده (بین 7 تا 9 ساعت در شبانه روز) توجه کنید، متوجه می شوید تقریباً حدود یک سوم از زندگی خود را در خواب می گذرانید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانی خبرگزاری مهر ، اگرچه این میزان در نگاه اول زیاد به نظر می رسد اما باید بدانید بدن و ذهن شما در طول این زمان بسیار پرمشغله است.

به همین دلیل است که می توانید در زمان های بیداری پرانرژی، سالم و مولد عمل کنید.

خواب شامل پنج مرحله است که به دو دسته خواب بدون حرکات سریع چشم (خواب غیر رم) و خواب همراه با حرکات سریع چشم (خواب رم) تقسیم شده و شامل خواب آلودگی، خواب سبک، خواب متوسط تا عمیق، خواب عمیق و رؤیا است.

به عقیده دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب، بزرگسالان به 7-9 ساعت خواب نیاز دارند اما نتایج پژوهش های اخیر بر زمان کلی خواب متمرکز نیست بلکه به این نکته می پردازد که شما به هر کدام از مراحل خواب تا چه حدی نیازمند هستید.

مراحل خواب مراحل 1 و 2 خواب غیر رم و خواب رم را تحت عنوان خواب سبک می شناسیم و مراحل 3 و 4 خواب غیر رم تحت عنوان خواب عمیق طبقه بندی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند ساعت بخوابیم؟

چند ساعت بخوابیم؟