مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 05:552020-06-06اقتصادي

هیولای سبز در حال بلعیدن جنگل های زاگرس


اگر با تکیه بر نقش مردم، با لورانتوس مبارزه جدی و به موقع نشود این پدیده باعث خشکیدگی درختان و سرمایه جنگلی استان خواهد شد.

- ایسنا/ایلام کارشناس ارشد کشاورزی گفت: اگر با تکیه بر نقش مردم، با لورانتوس مبارزه جدی و به موقع نشود این پدیده باعث خشکیدگی درختان و سرمایه جنگلی استان خواهد شد.

مهندس خدابخش داودی نصر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امروزه گیاه نیمه انگلی لورانتوس (با نام محلی مخور) بلای جان درختان نیمه جان جنگل های زاگرس به ویژه در استان ایلام شده است.

پازل خشکسالی و گرد و غبار توأم با ناهماهنگی در اجرا و سوءتدبیر در کنار هجوم لورانتوس برای تکمیل باقی نگذارده است.

وی گفت: قبل از پرداختن به آثار اکولوژیکی و اقتصادی ناشی از خسارت این گیاه منحوس خسارت عمده و زیان بارتر را باید در نگاه ضعیف مسئولان استان جستجو کرد جایی که سرمایه گذاری در عرصه منابع طبیعی هیچ سنخیتی با وسعت جنگل ها و مراتع که حدود 80 درصد وسعت استان را در بر می گیرد، ندارد.

تدبیر ناقص و سرمایه گذاری اندک باعث تضعیف توان اکولوژیکی درختان جنگلی شده ، در چنین شرایطی نیز طبیعی است که انواع امراض و آفات به جنگل ها هجوم بیاورد.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه لورانتوس نمادی کوچک از مشت نمونه خروار آسیب های فراوان و اندوهبار منابع طبیعی است، تصریح کرد: اشکال ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیولای سبز در حال بلعیدن جنگل های زاگرس

هیولای سبز در حال بلعیدن جنگل های زاگرس