مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 05:352020-06-06پزشكي

ابتلای 20 درصد جمعیت کشور به «کرونا»/ جدیدترین علائم بیماری را بشناسید


عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر حدود 20 درصد از جمعیت کشور به بیماری کرونا مبتلا شده اند و با گذشت زمان شاهد تغییر علائم این بیماری هستیم.

- مینو محرز عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت پلاسما درمانی در کشور بیان کرد: تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کرونا که بهبود یافتند و آنتی بادی خوبی داشتند، پس از بهبودی با استفاده از پلاسماهایشان به بهبودی دیگران نیز کمک کردند و این روش در سراسر دنیا هم انجام شد.

به گفته وی، باگذشت زمان و مقاله های منتشر شده از نتایج پلاسمادرمانی برخی از کشورها استفاده از این روش را توصیه نمی کنند هرچند ما هم در کشور این روش را اجرا کردیم و روی برخی بیماران اثر مثبت داشت و برخی دیگر از بیماران نتیجه مثبت دریافت نکردند، بنابراین این روش به طور قطعی روش درمانی قطعی و موثر درمان کرونا نیست.

محرز در پاسخ به این سوال که چند درصد از مردم باید به ویروس مبتلا شوند تا این ویروس ضعیف شود گفت: در حال حاضر حدود 20 درصد از کل جمعیت کشورمان به این بیماری مبتلا شده اند و طبق گفته سازمان بهداشت جهانی حداقل 40 تا 70 درصد جمعیت کل کشور  به این بیماری مبتلا خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای 20 درصد جمعیت کشور به «کرونا»/ جدیدترین علائم بیماری را بشناسید

ابتلای 20 درصد جمعیت کشور به «کرونا»/ جدیدترین علائم بیماری را بشناسید