مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 04:252020-06-06فرهنگي

«دده قورقود» در اشراق شنیدنی می شود/ روایتی موزیکال از یک داستان


خانه عاشیق های ایران با همکاری مدیریت مراکز فرهنگی هنری منطقه 4 شهرداری تهران داستان «دده قورقود» از روایت های موزیکال ادبیات عاشیقی را در فرهنگسرای اشراق برگزار می کند.

- خانه عاشیق های ایران با همکاری مدیریت مراکز فرهنگی هنری منطقه 4 شهرداری تهران داستان دده قورقود از روایت های موزیکال ادبیات عاشیقی را در فرهنگسرای اشراق برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 4 تهران، داستان فولکور ادبیات عاشیقلار به سرپرستی عاشیق سلجوق شهبازی ساعت 20 روز شنبه 17 خرداد با حضور جمعی از اساتید، مدیران و کارشناسان فرهنگی هنری در کتابخانه سراج منطقه 4 برگزار می شود.

طی این برنامه که به همت خانه عاشیق های ایران با مدیریت فرهنگی هنری منطقه 4 - فرهنگسرای اشراق، برگزار می شود، یکی از 12 داستان دده قورقود را اجرا، ضبط تصویری و مستند خواهند کرد.

عاشیق سلجوق شهبازی (مؤسس و مدیرعامل خانه عاشیق های ایران) درباره این برنامه اظهار کرد: یکی از داستانهای فولکلور ادبیات عاشیقلار (دیرسه خان اوغلو بوغاج) از اثر جاودانه دده قورقود توسط 40 نوازنده و خواننده (عاشیق) اجرا خواهند شد.

وی در توضیحات تکمیلی این برنامه توضیح داد: هنر عاشیق ها مراحل و سطح بندی های مختلفی دارد که عالی ترین سطح آن را حاق و دده می گویند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دده قورقود» در اشراق شنیدنی می شود/ روایتی موزیکال از یک داستان

«دده قورقود» در اشراق شنیدنی می شود/ روایتی موزیکال از یک داستان