مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 03:552020-06-06اجتماعي

نشانه هایی از 3 پیامبر در آذربایجان شرقی


شاید نام و نشان پیامبران را در کتاب ها و یا مناطق بسیار دوردست شنیده و دیده باشیم، اما نشانه هایی از سه پیامبر(ع) در آذربایجان شرقی وجود دارد و مقبره های منتسب به این بزرگان در نقاط مختلف استان، - ایسنا/آذربایجان شرقی شاید نام و نشان پیامبران را در کتاب ها و یا مناطق بسیار دوردست شنیده و دیده باشیم، اما نشانه هایی از سه پیامبر(ع) در آذربایجان شرقی وجود دارد و مقبره های منتسب به این بزرگان در نقاط مختلف استان، آغوش میزبانی به روی مردم با ایمان این خطه گشوده است.

حضرت یونس(ع)، جرجیس نبی و ارمیای نبی از جمله پیامبرانی هستند که مقبره هایی منتسب به خود را در خطه گهرخیز آذربایجان دارند و این بقاع متبرکه، میزبان مردم و اهالی منطقه بوده و حال و هوایی معنوی به این مناطق بخشیده اند؛ این در حالی است که بسیاری از مردم استان از وجود مقبره هایی منتسب به این پیامبران بی خبر هستند و این بی خبری، گرد غفلت بر چهره کهن این بقاع متبرکه انداخته است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، بقعه ارمیای نبی در هریس که در جریان زلزله ارسباران تخریب شده بود، در حال بازسازی است.

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی در مورد بقعه های جرجیس نبی و ارمیای نبی به ایسنا می گوید: عملیات بازسازی و بهسازی محوطه این بقاع متبرکه را پیگیری خواهیم کرد و هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشانه هایی از 3 پیامبر در آذربایجان شرقی

نشانه هایی از 3 پیامبر در آذربایجان شرقی