مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 خرداد 1399 ساعت 09:502020-06-05اجتماعي

بررسی طرحی برای برداشتن تاخیر در مدرسه رفتن کودکان نیمه دوم


معاون آموزش ابتدایی درباره زمان مدرسه رفتن کودکان متولد نیمه دوم سال توضیح داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی، درباره علت تاخیر در زمان مدرسه رفتن کودکان متولد نیمه دوم سال اظهار کرد: در این مورد بسیاری از خانواده ها درخواست داشتند تا این تاخیر برداشته شود بنابراین طرحی را به شورای عالی آموزش و پرورش بردیم و ابعاد مختلف آن در حال بررسی است.

او ادامه داد: برای آنکه متولدین نیمه دوم سال همزمان با متولدین نیمه اول به مدرسه بروند باید سنجش آمادگی ورود به مدرسه برای آن ها انجام شود و اگر شرایط لازم را داشتند، اجازه نام نویسی دارند.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه نباید در فرایند های رشد کودک عجله کرد، تصریح کرد: اگر کودک متولد نیمه دوم سال باشد و همزمان با متولدین نیمه اول سال مدرسه نرود خانواده ها می توانند با فعالت های بیشتر از سوی خود یا مراکز پیس دبستانی آمادگی و توانمندی های لازم دوران کودکی را در فرزندشان شکل دهند.

سن رایج ورود به مدرسه در دنیا 6 سال تمام است حکیم زاده با اشاره به اینکه سن ورود به مدرسه یک چالش جهانی است، اظهار کرد: در اکثر کشور ها 6 سال تمام و در برخی دیگر پنج سالگی زمان ورود به مدرسه در نظر گرفته شده است و در این میان نکته قابل توجه در معرض یادگیری قرار گرفتن کودک چه در خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی طرحی برای برداشتن تاخیر در مدرسه رفتن کودکان نیمه دوم

بررسی طرحی برای برداشتن تاخیر در مدرسه رفتن کودکان نیمه دوم