مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 خرداد 1399 ساعت 06:052020-06-05حوادث

آتش سوزی میکروفلورها و باکتری های موجود در خاک را ازبین می برد


دانشیار گروه جنگلداری و اقتصاد دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به اثرات آتش سوزی و نیازمندی به زمان 500 تا 1000ساله برای احیای مجدد خاک تخریب شده ناشی از آتش سوزی، - دانشیار گروه جنگلداری و اقتصاد دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به اثرات آتش سوزی و نیازمندی به زمان 500 تا 1000ساله برای احیای مجدد خاک تخریب شده ناشی از آتش سوزی، گفت: در آتش سوزی نه تنها حیات روی زمین، بلکه حیات موجود در زیر زمین نیز نابود می شود.

به عبارتی حتی میکروفلورها و و باکتری های موجود در خاک براثر آتش سوزی از بین می روند.

وحید اعتماد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه با تغییرات حاصل از آتش سوزی، زمین آمادگی بیشتری برای فرسایش بادی و آبی دارد چون همه پیوندهای ذرات خاک بر اثر آتش از هم گسیخته و نابود می شوند، اظهار کرد: این در حالی است که همگی موظف به حفاظت از آب، خاک و تنوع زیستی محیط زیست خود هستیم.

وی با بیان اینکه نگاه ما به طبیعت باید منطقی، عاقلانه و مسالمت آمیز باشد، در ادامه خاطرنشان کرد: باید برای تنوع جانوری و گیاهی ارزش قائل شد و احترام گذاشت که لازمه بقای هر موجود زنده ای است.

این عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به وجود گیاهی بنام پروانش در جنگل های ماداگاسکار که ماده موثر آن در درمان سرطان خون کارب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی میکروفلورها و باکتری های موجود در خاک را ازبین می برد

آتش سوزی میکروفلورها و باکتری های موجود در خاک را ازبین می برد