مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 خرداد 1399 ساعت 05:502020-06-05اقتصادي

در بورس چه می گذرد؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید امیرحسین حسینی؛ آیا سهام عدالت ارزش واقعی که می گویند را دارد؟ نکته ای مهم که به خاطر هیجانات اخیر و مبلغ قابل توجه موجود در پرتفوی سهام عدالت کسی به آن نپرداخته است.

- ارزش سهام عدالت در بدترین حالت 100میلیون تومان است نه 8 میلیون تومان! به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید امیرحسین حسینی؛ آیا سهام عدالت ارزش واقعی که می گویند را دارد؟ نکته ای مهم که به خاطر هیجانات اخیر و مبلغ قابل توجه موجود در پرتفوی سهام عدالت کسی به آن نپرداخته است.

اگر در سال 88، 500هزار تومان را در بانک با فرض میانگین سود سالانه 20درصد می گذاشتیم الان چیزی حدود 4 میلیون تومان ارزش داشت.

یعنی بازدهی سهم های ارزشمند پرتفوی سهام عدالت طی 11 سال فقط دوبرابر بانک بازدهی داشته است؟! اما ظاهرا فقط و فقط اگر در همین سال 98 فقط 500 هزار تومان در عرضه های اولیه بورسی سرمایه گذاری می کردید تا به حال بیش از 10 میلیون تومان ارزش داشت.

با این حال معلوم نیست که سود مجامع سالانه 40 شرکت بورسی فوق نیز چگونه تقسیم شده است.

به دیدگاه بنده با فرض میانگین سود سالانه 50 درصد در بدترین حالت ممکن باید طی 11 سال اخیر به نزدیک 100 میلیون تومان رسیده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در بورس چه می گذرد؟

در بورس چه می گذرد؟