مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 خرداد 1399 ساعت 12:252020-06-04اجتماعي

«آبشخور رستم» در سیطره آسیب ها


گوردَخمه ی بیش از دو هزارساله ی «آبشخور رستم» در شهر مَرودشت، امروز به مکانی برای یادگاری نویسی هایی تبدیل شده که انجام دهندگان آن نیز به نظر می رسد هدفی از انجامش ندارند.

- گوردَخمه ی بیش از دو هزارساله ی آبشخور رستم در شهر مَرودشت، امروز به مکانی برای یادگاری نویسی هایی تبدیل شده که انجام دهندگان آن نیز به نظر می رسد هدفی از انجامش ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیاوش آریا - پژوهشگر و فعال میراث فرهنگی - با بیان این که گوردخمه ی آبشخور رستم، متعلق به خاندان کمتر شناخته شده ی پَرَتَرَکه ها یا فراته داران مورد تعرض قرار گرفته است، گفت: برخی افراد با رنگ روی نقاط مختلف این گور دخمه ی تاریخی و ارزشمند اقدام به یادگاری نویسی کرده اند او بیان کرد: در این دوران برخی کشورهای نوپا و همسایه به دنبال دست و پا کردن هویت و پیشینه ای کهن تلاش می کنند تا برای خود تمدن و فرهنگی ساخته و گردشگران را برای خود جذب کنند، اما متاسفانه برخی افراد در کشورمان نشانه های هویتی، فرهنگی، تاریخی خود را به راحتی از بین می برند.

وی با بیان این که گور دخمه به آبشخور رستم در شهر مَرودشت، بدون تعیین حریم درکنار جاده ی آسفالته به حال خود رها شده است، درباره ی وضعیت این اثر تاریخی اظهار کرد: گذشت زمان به همراه عوامل طبیعی و محیطی و بدتر از همه، دست اَندازی های انسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آبشخور رستم» در سیطره آسیب ها

«آبشخور رستم» در سیطره آسیب ها