مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 خرداد 1399 ساعت 11:052020-06-04اجتماعي

ربع رشیدی چراغِ آماده باش محوطه های تاریخی را روشن کرد!


این بار آتش به جان علف های هرز محوطه ی سایت تاریخی «ربع رشیدی» افتاد، محوطه ای تاریخی در منطقه ای که معمولا گرمای کمتری را در طول سال تجربه می کند، - این بار آتش به جان علف های هرز محوطه ی سایت تاریخی ربع رشیدی افتاد، محوطه ای تاریخی در منطقه ای که معمولا گرمای کمتری را در طول سال تجربه می کند، اما این بار گرمای هوا هشدارهای سالیانه ی فعالان میراث فرهنگی را در این محوطه ی تاریخی ثبت شده در فهرست میراث موقت یونسکو به واقعیت تبدیل کرد و آن شد تا بار دیگر هشدارها برای وارد شدن آسیب های بیشتر به محوطه های تاریخی مطرح شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عصر روز چهارشنبه 14 خرداد، خبر رسید که علف های هرز محوطه ی سایت تاریخی ربع رشیدی آتش گرفته اند.

هر چند ساعتی بعد با حضور نیروهای آتش نشانی، علف ها خاموش شد، اما وقوع این اتفاق باز هم داستانِ هشدارهای سال گذشته برای محوطه های تاریخی را به یاد می آورد که معمولا احتمال آتش گرفتن علف های هرز بلند با آغاز تابستان و گرمای هوا را تذکر می دهد.

تصاویر نشان می دهند، زمینِ برهوت در اطرافِ محوطه ی ربع رشیدی - که بخش زیادی از آن در طول سال های گذشته توسط مردم تملک و حتی روی آن ها سخت وساز انجام شده به حدی که برخی از خانه ها امروز سند قانونی دارند - سیاه شده است و بین این سیاهی ها باقی مانده های ربع رشیدی چشمک می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربع رشیدی چراغِ آماده باش محوطه های تاریخی را روشن کرد!

ربع رشیدی چراغِ آماده باش محوطه های تاریخی را روشن کرد!