مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 خرداد 1399 ساعت 06:152020-06-04بين الملل

روایتی متفاوت از 15 خرداد 63 بانه/شهادت 605 نفر در یک لحظه+عکس و فیلم


خرداد63 را می توان رمضان خونین بانه نامید، روزی که هشت فروند هواپیمای رژیم بعث صدام بر آسمان بانه ظاهر شدند و در یک آن، 605 نفر از مردم بی دفاع این شهر را به خاک و خون کشیدند.

- خبرگزای فارس استان کردستان/شیرین مرادی، رژیم خون خوار بعث، با هر بار ناکامی در جبهه های جنگ و رویارویی با رزمندگان جان برکف اسلام، برای تحت فشار قراردادن جمهوری اسلامی ایران، مناطق مسکونی را بمباران می کرد و در همان حال، خود را صلح طلب عنوان می کرد.

در طول 8 سال جنگ تحمیلی رژیم صدام یکی از اصلی ترین روش های خود در جنگ را بر بمباران شهرها و مناطق مسکونی قرار داده بود و بارها با بمباران هوایی و موشکی مناطق غیرنظامی را هدف قرار می داد.

بخش قابل توجهی از شمار شهدای جنگ تحمیلی نه در میدان جنگ و در مقابل دشمن که در کوچه و خیابان، مدرسه و بیمارستان یا در خانه هایشان هدف بمب ها و موشک های رژیم بعث قرار گرفتند.

لحظاتی تلخ از بمباران شهر خردادماه سال 63 را می توان رمضان خونین بانه نامید، روزی که هشت فروند هواپیمای رژیم بعث صدام بر فراز آسمان بر زمین این شهر سایه انداختند و  مردم بی دفاع این شهر را که برای مراسم گرامیداشت شهدای 15 خردادماه 43 جمع شده بودند به خاک و خون کشیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی متفاوت از 15 خرداد 63 بانه/شهادت 605 نفر در یک لحظه+عکس و فیلم

روایتی متفاوت از 15 خرداد 63 بانه/شهادت 605 نفر در یک لحظه+عکس و فیلم