مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 خرداد 1399 ساعت 04:452020-06-04بين الملل

قرارداد صادرات برق ایران به عراق تمدید شد


طبق آخرین مذاکرات صورت گرفته بین مقامات ایرانی و عراقی مقرر شد تا همکاری های این دو کشور در حوزه برق افزایش یابد و طبق اعلام وزیر نیرو قرارداد 2 ساله صادرات برق به عراق، - طبق آخرین مذاکرات صورت گرفته بین مقامات ایرانی و عراقی مقرر شد تا همکاری های این دو کشور در حوزه برق افزایش یابد و طبق اعلام وزیر نیرو قرارداد 2 ساله صادرات برق به عراق، میان دو کشور به امضا رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز گذشته وزیر نیرو با چند تن از مقامات عراقی ملاقات کرد و در خصوص توسعه همکاری های تهران – بغداد در حوزه برق، سنکرون (هم فاز) کردن شبکه برق ایران و عراق و همکاری در زمینه آموزش و توسعه شبکه برق دو کشور به گفت وگو پرداخت.

نتیجه این سفر و گفت وگوهای وزیر نیروی ایران با رییس جمهور، نخست وزیر، وزیر دارایی و رییس کل بانک مرکزی عراق، وصول نیمی از مطالبات برقی ایران از عراق و تمدید دو ساله قرارداد صادرات برق ایران به این کشور بود.

وزیر نیرو در این خصوص گفت: خوشبختانه حدود نیمی از مطالبات برقی ایران از عراق وصول شد و نیم دیگر هم در فرآیند تدارک و پرداخت است؛ همچنین قرارداد صادرات برق از ایران به جمهوری عراق، اینبار برخلاف دفعات قبل که قراردادها یکساله بود، قرارداد دو ساله ای برای سالهای 2020 و 2021 میلادی به امضا رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرارداد صادرات برق ایران به عراق تمدید شد

قرارداد صادرات برق ایران به عراق تمدید شد