مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 خرداد 1399 ساعت 11:452020-06-03سياسي

مره صدق: امام خمینی (ره) بنیان گذار دیدگاه فلسفه سیاسی الهی در جهان مدرن است


نماینده کلیمیان ایران در مجلس دهم گفت: امام خمینی (ره) بنیان گذار دیدگاه فلسفه سیاسی الهی در جهان مدرن است این دیدگاه در اعصار قبل توسط پیامبران و روحانیون مطرح شده اما هیچگاه همانند زمان انقلاب اسلامی فرصت پیاده سازی آن به صورت طولانی مدت فراهم نشده است.

- سیامک مره صدقنماینده کلیمیان ایران در مجلس دهم شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: به نظر من به عنوان یک ایرانی غیرمسلمان وجه مهم و قالب ایجاز امام ایجاد یک تغییر شگرف در فلسفه سیاسی بود.

وی افزود: ماکیاولی اولین فردی است که دیدگاه سیاسی لاییک و سکولار را تقسیم بندی کرده و ارزشهای فلسفه بدون خدا را جمع آوری می کند و در مقابل این فرد امام خمینی فردی است که ارزش فلسفه الهی را مطرح می کند و اعلام می دارد که به هیچ وجه سیاسی بودن به معنای دغل کاری به معنای فریب و به معنای دروغ گفتن به دشمن نیست.

بلکه در چارچوب تفکر الهی و انسان مداری که بر مبنای احترام به مبدأ خلقت و برابری انسان ها به خاطر برابری انها در خلقت بنا شده می توان یک ساختار فلسفی و سیاسی جدیدی را بر این اساس بنا گذاشت که در آن همه انسان ها از کرامت برابر برخوردارند و کوچک ترین فرد و رهبر جامعه حقوق شهروندی شان با هم برابر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مره صدق: امام خمینی (ره) بنیان گذار دیدگاه فلسفه سیاسی الهی در جهان مدرن است

مره صدق: امام خمینی (ره) بنیان گذار دیدگاه فلسفه سیاسی الهی در جهان مدرن است