مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 خرداد 1399 ساعت 11:102020-06-03اقتصادي

بورس مسکن، اتکای ساخت و ساز به وام بانکی را کم می کند؟


متولی بخش مسکن معتقد است بورس مسکن می تواند چالش اصلی این حوزه یعنی تامین منابع مالی ساخت و ساز را رفع کند تا این بخش صرفاً متکی به تسهیلات بانکی نباشد.

- متولی بخش مسکن معتقد است بورس مسکن می تواند چالش اصلی این حوزه یعنی تامین منابع مالی ساخت و ساز را رفع کند تا این بخش صرفاً متکی به تسهیلات بانکی نباشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، انتشار اوراق سلف موازی استاندارد مسکن برای پیش فروش متری ساختمان و اوراق خرید دین مصالح ساختمانی برای تامین مالی ساخت پروژه ها در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به بیان دیگر پروژه های مسکونی در بورس عرضه می شود و سهامداران می توانند به هر مقدار سهام پروژه ها را خریداری کنند.

با وجود آنکه برخی افراد معتقدند به دلیل ناهمگن بودن مسکن، این کالا در بورس قابل خرید و فروش نیست، مسئولان دولتی می گویند که ایجاد بورس مسکن می تواند منجر به رونق ساخت و ساز شود.

به تازگی نیز کارگروهی متشکل از کارشناسان و نمایندگان حوزه بازار سرمایه، بورس کالا و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برای عملیاتی کردن ابزارهای بازار بورس و پیشنهاد قوانین و مقررات لازم تشکیل شده است.

ابزارهای عملیاتی شدن بازار سرمایه و بورس در بخش مسکن، شامل اوراق سلف موازی استاندارد جهت پیش فروش متری ساختمان، بازار تهاتری مصالح و مل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس مسکن، اتکای ساخت و ساز به وام بانکی را کم می کند؟

بورس مسکن، اتکای ساخت و ساز به وام بانکی را کم می کند؟