مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 خرداد 1399 ساعت 09:402020-06-03بين الملل

درخواست تایوان از چین: بابت سرکوب تیان آن من عذرخواهی کنید


تایوان امروز (چهارشنبه) از چین خواست تا بابت سرکوب خونبار 1989 میدان تیان آن من که علیه معترضان حامی دموکراسی در پکن صورت گرفت، عذرخواهی کند؛ - درخواست تایوان از چین: بابت سرکوب "تیان آن من" عذرخواهی کنید تایوان امروز (چهارشنبه) از چین خواست تا بابت سرکوب خونبار 1989 میدان "تیان آن من" که علیه معترضان حامی دموکراسی در پکن صورت گرفت، عذرخواهی کند؛ درخواستی که دولت پکن آن را "بی جا" خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز پنجشنبه سی و یکمین سالروز سرکوب میدان تیان آن من به دست سربازان چینی است که به ناآرامی های دانشجویی در داخل و اطراف آن میدان پایان داد.

مقام های چینی از بزرگداشت این مراسم در این کشور جلوگیری می کنند.

دولت پکن هرگز تعداد دقیق کشته ها را در آن سرکوب اعلام نکرده اما گروه های حقوق بشری و شاهدان تخمین زدند که چند صد تا چند هزار تن در این سرکوب کشته شدند.

تایوان در بیانیه ای در سالگرد این سرکوب گفت، پکن بایستی با افرادی که به دنبال دموکراسی و آزادی هستند روبرو شود و اصلاحات سیاسی انجام دهد.

شورای امور سیاستگذاری چین در تایوان اعلام کرد: پکن باید حقایق تاریخی درباره رویداد چهارم ژوئن را ارزیابی مجدد کرده و صادقانه عذرخواهی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست تایوان از چین: بابت سرکوب تیان آن من عذرخواهی کنید

درخواست تایوان از چین: بابت سرکوب تیان آن من عذرخواهی کنید