مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 خرداد 1399 ساعت 07:352020-06-03بين الملل

جزییات بازگشایی مرز ترکمنستان/ مذاکره با عراق و گرجستان


مدیرکل ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته مرز ترکمنستان هفته آینده بازگشایی شده که ارتباط تجاری ایران با ازبکستان و تاجیکستان نیز بر همین اساس برقرار می شود.

- مدیرکل ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته مرز ترکمنستان هفته آینده بازگشایی شده که ارتباط تجاری ایران با ازبکستان و تاجیکستان نیز بر همین اساس برقرار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز گذشته گمرک اعلام کرد که مرز ترکمنستان که قرار بود 12 خرداد ماه باز شود، 21 خرداد بازگشایی خواهد شد.

منوچهر سلمانزاده - مدیر کل ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای – در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: در سه مرحله مذاکره ایران با ترکمنستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، پروتکل ها و شرایط هر دو کشور مطرح شده و دو طرف تعهدات خودشان را در حوزه بهداشتی اجرایی کردند.

وی با بیان این که ازبکستان نیز به عنوان کشوری که با ما مرز مشترک ندارد و از طریق ترکمنستان ارتباط برقرار می کنند در یکی از جلسات آنلاین حضور داشت، اظهار کرد: بازگشایی مرز با ترکمنستان مشروط به تعبیه تونل ها و داکت های ضد عفونی و جمع آوری پل قدیمی سرخس بود که هر دو طرف تعهدات خود را در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات بازگشایی مرز ترکمنستان/ مذاکره با عراق و گرجستان

جزییات بازگشایی مرز ترکمنستان/ مذاکره با عراق و گرجستان