مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 خرداد 1399 ساعت 07:002020-06-03بين الملل

قانون گذاران آمریکایی طرح مجازات چین را در حمایت از اویغورها دانستند


قانونگذاران آمریکایی گفتند، طرح مجازات مقام های چینی بابت رفتارهایشان علیه اقلیت مسلمان اویغور این کشور، پیامی واضح در حمایت از این اقلیت است.

- قانونگذاران آمریکایی گفتند، طرح مجازات مقام های چینی بابت رفتارهایشان علیه اقلیت مسلمان اویغور این کشور، پیامی واضح در حمایت از این اقلیت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این طرح با هدف سوق دادن دولت واشنگتن در ترغیب پکن در زمینه حقوق بشر مطرح شده است.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا در مراسم امضای این طرح گفت: در سال های گذشته، یک تعهد واقعی برای روشن کردن چراغ حقوق بشر در چین و افرادی که متاثر از آن بوده اند، وجود داشته است.

مجلس نمایندگان آمریکا تحت کنترل دموکرات ها و سنای تحت کنترل جمهوری خواهان این طرح را با اتفاق آرا برای اعمال تحریم ها علیه مسئولان سرکوب اویغورها در سین کیانگ چین و پس از آن تصویب کردند که سازمان ملل تخمین زده بیش از یک میلیون مسلمان در این استان غربی چین در بازداشت هستند.

در این طرح به چن کوآنگو ، از اعضای کمیته مرکزی حزب حاکم چین به عنوان کسی اشاره شده که عامل اصلی نقض گسترده حقوق بشر علیه مسلمانان است.

کریس اسمیت، نماینده جمهوری خواهان و از حامیان اصلی این طرح گفت: این یک نسل کشی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون گذاران آمریکایی طرح مجازات چین را در حمایت از اویغورها دانستند

قانون گذاران آمریکایی طرح مجازات چین را در حمایت از اویغورها دانستند