مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 خرداد 1399 ساعت 03:452020-06-03بين الملل

سیاسی کاری عربستان در سهمیه حج کشورها/ کناره گیری اندونزی چه آثاری دارد؟ +جدول


با کناره گیری اندونزی از اعزام زائرانش به مناسک حج، احتمال لغو این آیین بزرگ مسلمانان قوت گرفت؛ هرچند این عربستان است که بعد از دو ماه، فقط به گفتن یک جمله اکتفا کرده و همه را بلاتکلیف گذاشته است.

-  6​ کشوری که بیش ترین سهمیه را در حج تمتع دارند سهمیه حج هر کشور نیز بر اساس مصوبه سازمان همکاری های کنفرانس اسلامی، بر اساس جمعیت هر کشور تعیین می شود که به ازای هر یک هزار نفر یک حاجی برای هر کشور است.

 این نسبت پس از تصویب در نشست کنفرانس اسلامی سال 1987 میلادی در سازمان ملل متحد ثبت شده است.

بی توجهی سعودی ها به سهمیه مصوب حج/ کشورهایی که سال ها از تشرف به حج تمتع بازماندند البته در سال های گذشته، سعودی ها نشان دادند که چندان هم به این مصوبه توجه ندارند و معادلات سیاسی با برخی از کشورها همچون کشورهای حاشیه خلیج فارس مهم تر از مصوبه سازمان همکاری های کنفرانس اسلامی است؛ به طوری که در برخی سال ها زائران حج تمتع از کشورهای امارات و کویت بیش از سهمیه مصوب بوده است و کشورهایی همچون ایران، پاکستان و مالزی با وجود تعداد متقاضیان بالای سفر به حج تمتع، هر سال درخواست افزایش سهمیه دارند.

علاوه بر این، حدود یک هزار و 500 نفر از برخی کشورهای دنیا به عنوان میهمان پادشاه سعودی خارج از سقف سهمیه کشورها در ایام حج تمتع به عربستان سفر می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاسی کاری عربستان در سهمیه حج کشورها/ کناره گیری اندونزی چه آثاری دارد؟ +جدول

سیاسی کاری عربستان در سهمیه حج کشورها/ کناره گیری اندونزی چه آثاری دارد؟ +جدول