مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 09:302020-06-02حوادث

شخم و تصرف، دام غیر مجاز و آتش سوزی 3 عامل تخریب منابع طبیعی است


فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: شخم و تصرف، دام غیر مجاز و آتش سوزی به ترتیب سه عامل اصلی در تخریب منابع طبیعی در سال گذشته بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، رضا مهدیون بعد از ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه مساحت کل جنگل های طبیعی استان 70 هزار هکتار است، اظهار کرد: مساحت مراتع استان یک میلیون و 235 هزار هکتار اعلام است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: همه ساله از اواسط خرداد تا اواخر مهر ماه احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل ها افزایش می یابد و این امر توجه به موضوع پیشگیری از حریق را بیش از پیش نمایان می کند.

وی ادامه داد: امسال نیز به دلیل بارش های خوب بهاری و به تبع آن افزایش پوشش گیاهی بالا و افزایش دما طی روزهای گذشته، این امکان متصور است که شاهد وقوع آتش سوزی در مراتع باشیم.

مهدیون گفت: مناطق بحرانی به مـناطقی گـفته می شـود که از نظر مـوقعیت و شـرایط طبیعی، پوشـش گیاهـی و جنگلی، در راستای توسعه راه ها، وجود اراضی کشاورزی و مباحث گردشگری بیشتر در معرض آتش سوزی قرار می گیرد.

    فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در ادامه با بیان اینکه شخم و تصرف، دام غیر مجاز و آتش سوزی به ترتیب سه عامل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شخم و تصرف، دام غیر مجاز و آتش سوزی 3 عامل تخریب منابع طبیعی است

شخم و تصرف، دام غیر مجاز و آتش سوزی 3 عامل تخریب منابع طبیعی است