مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 08:252020-06-02اقتصادي

تولید 120 هزار تن محصولات جالیزی در قیروکارزین


مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از پیش بینی تولید 120 هزار تن محصولات جالیزی در این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قیروکارزین، مهدی همتی در نشست خبری که صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان برگزار شد با اشاره به آغاز برداشت محصولات جالیزی از اوایل خردادماه اظهار داشت: پیش بینی می شود بیش از 120 هزار تن محصولات جالیزی در این شهرستان تولید که به میدان ها سراسر کشور و کشورهای همسایه به خصوص روسیه، عراق و افغانستان ارسال می شود.

وی افزود: انواع محصولات جالیزی شامل خربزه، هندوانه، طالبی، گرمک و انواع رقم های هیبرید شمام ازجمله ملون و جانا در سطحی بالغ بر 3 هزار هکتار در این شهرستان کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین ادامه داد: بیشترین سطوح زیر کشت محصولات جالیزی در شهرستان قیروکارزین به ترتیب متعلق به خربزه، انواع شمام، هندوانه، طالبی و گرمک است.

همتی اضافه کرد: میانگین تولید این محصولات در مزارع قیروکارزین حدود 35 تن در هکتار است که با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و دانش و تلاش کشاورزان، محصول از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری هزینه تولید محصولات کشاورزی به خصوص محصولات صیفی و جالیزی افزایش قابل توجه داشته است، بیان داشت: رعایت الگوی کشت و سطوح ابلاغی، هماهنگی مزرعه دارا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 120 هزار تن محصولات جالیزی در قیروکارزین

تولید 120 هزار تن محصولات جالیزی در قیروکارزین