مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 06:552020-06-02دانش

طراحی ساختمان های مناطق زلزله خیز سخت گیرانه تر شود/ صنعت ساختمان را تقویت کنیم


استاد گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی دماوند با بیان اینکه طراحی ساختمان های مناطق زلزله خیز سخت گیرانه تر شود، گفت: باید صنعت ساختمان را تقویت کنیم و به تکنولوژی های روز دنیا به روز شویم.

- مجید علی محمدی، استاد دانشگاه گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند اظهار کرد: امواج زلزله شامل امواج طولی P، برشی S، لاو و رایلی است.

وی افزود: موج طولی به سبب سرعت انتشار بالا، سریع تر میرا و دمپینگ می شود و به همین خاطر دارای خطر و خرابی کمتر می گردد، اما موج های برشی، رایلی و لاو به صورت عبور از جامدات و حرکات پیچشی منتشر می شوند و خطر زیادی را دارند.

ایجاد نقشه جامع گسل ها و جلوگیری از ساخت ابنیه در محل گسل ها این استاد دانشگاه افزود: بر اساس مشاهدات میدانی زلزله های اخیر خوشبختانه دارای حرکات تکتونیکی همگرا (نزدیک شوندگی صفحات) و واگرا (دورشوندگی صفحات) نبوده و تنها صفحات در کنار هم در حال لغزش بوده و حرکت امواج بیشتر به صورت امواج P یا همان طولی است.

علی محمدی با بیان اینکه علاج واقعه را باید پیشگیری در نظر گرفت، تصریح کرد: اگر بخواهیم برای سالیان آینده و همه نقاط کشور برنامه ریزی نماییم، باید پیشگیری را مدنظر قرار دهیم؛ ایجاد نقشه جامع گسل ها و افزایش اختیارات مهندسین، جلوگیری از ساخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی ساختمان های مناطق زلزله خیز سخت گیرانه تر شود/ صنعت ساختمان را تقویت کنیم

طراحی ساختمان های مناطق زلزله خیز سخت گیرانه تر شود/ صنعت ساختمان را تقویت کنیم