مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 03:552020-06-02سياسي

جزییاتی از سلاح های بیولوژیکی که تاکنون ساخته شده اند


عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه مازندران گفت:در تاریخ ایران و جهان سلاح بیولوژیکی به عنوان یک عامل عمل کرده است و صحنه یک جنگ و موازنه نظامی را تغییر داده است.

- ایسنا/مازندران عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه مازندران گفت:در تاریخ ایران و جهان سلاح بیولوژیکی به عنوان یک عامل عمل کرده است و صحنه یک جنگ و موازنه نظامی را تغییر داده است.

امامعلی شعبانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سلاح بیولوژیکی تعاریف متعددی دارد که می توان اینطور بیان کرد؛ سلاح بیولوژیکی موجودات زنده ای هستند از باکتری ویروس یا سم که به منظور کشتن یا ایجاد بیماری در انسان، گیاه یا حیوان به کار می رود.

وی تصریح کرد: در خصوص انواع این سلاح گفته شده که یک سری میکروسکوپی هستند مثل باکتری ها و قارچ ها و مهم ترین شکل آن آلوده کردن آب و غذا است و افرادی در قلعه یا دژ محصور می شدند و بیماری هایی مثل وبا و طاعون با استفاده از مواد سمی مورد استفاده قرار می دادند.

عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه مازندران در مورد علل استفاده از سلاح های بیولوژیکی بیان کرد: در درجه نخست سلاح های بیولوژیکی قدرت کشندگی بالا و گسترده دارند، حجم مرگ و میر بسیار بالاست، تاثیرات روانی بسیار بالا دارد، هر دسته نظامی که از این سلاح استفاده می کند می تواند روحیه طرف مقابل را تحت تاثیر قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییاتی از سلاح های بیولوژیکی که تاکنون ساخته شده اند

جزییاتی از سلاح های بیولوژیکی که تاکنون ساخته شده اند