مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 03:452020-06-02پزشكي

چگونه از نشخوار فکری دوران پسا کرونا رهایی یابیم؟


به گفته یک روانشناس زمانیکه در تخیلات خود وقایع خطرآمیزی را تصور می کنیم مغز دیگر قادر به تشخیص واقعی و تخیلی بودن موضوع نخواهد بود و همین تصور خطرآمیز سبب ترشح هورمونی به نام کورتیزول در خون و ایجاد ترس و اضطراب مزمن و تضعیف سیستم ایمنی بدن انسان می شود.

- ایسنا/کردستان به گفته یک روانشناس زمانیکه در تخیلات خود وقایع خطرآمیزی را تصور می کنیم مغز دیگر قادر به تشخیص واقعی و تخیلی بودن موضوع نخواهد بود و همین تصور خطرآمیز سبب ترشح هورمونی به نام کورتیزول در خون و ایجاد ترس و اضطراب مزمن و تضعیف سیستم ایمنی بدن انسان می شود.

شیوا ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر کرونا مهم ترین مسئله نگران کننده در دنیا است، و در زمان وقوع هر بحرانی داشتن مقداری ترس و اضطراب کاملا طبیعی است و همین استرس خود محرکی است برای حرکت، افزایش انگیزه، هدف و افزایش سطح آگاهی برای مقابله با حوادث و .

اما توجه داشته باشید که استرس ناشی از مسئله اگر از حد اعتدال خود خارج شود به ویژه برای افرادی که خود مستعد اختلالات استرسی هستند سبب ایجاد اختلالات شدیدتر و حادتر روانپزشکی خواهد شد که نیاز است این میزان از استرس در افراد کنترل شود.

وی عنوان کرد: فوبیا یا ترس از کرونا سبب به وجود آمدن حساسیت هایی همچون شست وشوی مکرر و خارج از عرف، افکار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه از نشخوار فکری دوران پسا کرونا رهایی یابیم؟

چگونه از نشخوار فکری دوران پسا کرونا رهایی یابیم؟