مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 03:352020-06-02اجتماعي

افزایش آگاهی بانوان راهی برای احقاق حقوق زنان


مدیرکل اموربانوان استانداری خراسان شمالی گفت: ارتقاء سواد زنان موجب آگاهی زنان از حقوق خود و مطالبه آن می شود.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل اموربانوان استانداری خراسان شمالی گفت: ارتقاء سواد زنان موجب آگاهی زنان از حقوق خود و مطالبه آن می شود.

ملیحه یغمایی، در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ضعف آگاهی زنان از حقوق خود موجب می شود که روحیه مطالبه گری نیز نداشته باشند، اضافه کرد: نقش زن در جامعه و خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر جامعه ای دارای زنان باسواد و آگاه باشد به طور قطع در پیشرفت موفق خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه سواد زنان موجب می شود تا در کنار احقاق حقوق خود، از حقوق خانواده نیز دفاع کنند، افزود: در اسلام خانواده از جایگاه ویژه ای برخوردار است و نقش اصلی خانواده را زنان ایفا می کنند و از همین جهت توجه به زنان به تحکیم بنیاد خانواده کمک می کند.

یغمایی تصریح کرد: در سال 98 ارتقای سواد زنان و دختران را در دستور کار قرار دادیم و همین مسئله موجب شد تا انعقاد تفاهم نامه ای به ارزش 20 میلیارد تومان به میزان 10 درصد در سال 99 با تأکید بر زنان روستایی منعقد شود، در بحث سوادآموزی و دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیز دفتر امور بانوان ورود پیدا کرد و در سال 98 در مقطع ابتدایی و متوسطه 50 درصد بازگشت به تحصیل و در آموزش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش آگاهی بانوان راهی برای احقاق حقوق زنان

افزایش آگاهی بانوان راهی برای احقاق حقوق زنان