مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 01:552020-06-01پزشكي

شایع ترین بیماری های گوارشی در ایرانیان


یک فوق تخصص گوارش، سوء هاضمه و روده تحریک پذیر را از شایع ترین بیماری های گوارشی در میان مردم کشور عنوان کرد و گفت: هر درد شکمی، تهوع، استفراغ، - یک فوق تخصص گوارش، سوء هاضمه و روده تحریک پذیر را از شایع ترین بیماری های گوارشی در میان مردم کشور عنوان کرد و گفت: هر درد شکمی، تهوع، استفراغ، اسهال، یبوست، خونریزی، کاهش وزن و سختی بلع علایم بیماری های گوارشی هستند و فرد مبتلا باید به پزشک مراجعه کند.

دکتر سید فرشاد علامه در گفت وگو با ایسنا، در مورد شایع ترین بیماری های گوارشی در میان مردم کشورمان، اظهار کرد: شایع ترین بیماری گوارشی در حال حاضر سوء هاضمه است و مشکلاتی از جمله دل درد و درد معده بیشترین شکل بیماری سوء هاضمه هستند.

در کنار سوء هاضمه، روده تحریک پذیر هم هست که این مشکل نیز خود را با اسهال، درد شکم و دل پیچه نشان می دهد و از شایع ترین بیماری های گوارشی است.

این فوق تخصص گوارش در مورد عوامل تشدید کننده بیماری سوء هاضمه و روده تحریک پذیر گفت: یکسری عوامل مشترک بر تشدید هر دو بیماری موثر هستند؛ از جمله اضطراب و استرس و با توجه به شرایط زندگی و نحوه عملکردمان و همچنین مصرف فست فودها و غذاهایی که سلامت کافی ندارند، شیوع این بیماری بیشتر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین بیماری های گوارشی در ایرانیان

شایع ترین بیماری های گوارشی در ایرانیان