مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 01:352020-06-01حوادث

آتش، زخم بشر بر طبیعت


هرساله با فرا رسیدن فصل تابستان و خشک شدن گیاهان، مراتع دستخوش حریق شده و در آتش می سوزد و این آتش سوزی ها خسارات زیادی را به محیط زیست و مردم وارد می کند چراکه ذخایر گیاهی و جانوری و میکروارگانیسم ها در این مناطق از بین می رود.

- ایسنا/لرستان هرساله با فرا رسیدن فصل تابستان و خشک شدن گیاهان، مراتع دستخوش حریق شده و در آتش می سوزد و این آتش سوزی ها خسارات زیادی را به محیط زیست و مردم وارد می کند چراکه ذخایر گیاهی و جانوری و میکروارگانیسم ها در این مناطق از بین می رود.

خطاهای انسانی از قبیل سهل انگاری ساکنان و مسافران نیز این عامل طبیعی را تقویت کرده به طوری که در برخی مناطق آتش سوزی مکرر تابستانی خسارت های بسیاری به جنگل ها و مراتع وارد می کند.

120 هزار هکتار بروجرد مرتع است شهرستان بروجرد دارای 160 هزار هکتار وسعت است که حدود 120 هزار هکتار آن مرتع بوده که از این مساحت 5 درصد را مراتع خوب و 15 درصد را مراتع متوسط و 80 درصد را مراتع فقیر تشکیل می دهد.

امسال با توجه به بارش های خوبی که در شهرستان صورت گرفت پوشش گیاهان در مراتع شهرستان بسیار خوب بوده اما با گرم شدن هوا گیاهان خشک می شوند که بیشتر در معرض آتش سوزی قرار می گیرند.

البته با توجه به گرم شدن هوا مردم نیز بیشتر به دامان طبیعت رجوع می کنند اما همین گردشگری آن ها در دامان طبیعت بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش، زخم بشر بر طبیعت

آتش، زخم بشر بر طبیعت