مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 20:202020-06-01اقتصادي

90 درصد جمعیت داورزن در روستاها ساکن هستند


90 درصد جمعیت 21 هزار نفری این شهرستان در روستاها زندگی می کنند در شرایطی که طی سالیان گذشته در بیشتر شهرستان ها شاهد کاهش جمعیت روستایی و مهاجرت آن ها به شهرها بوده ایم.

- ایسنا/خراسان رضوی فرماندار داورزن گفت: 90 درصد جمعیت 21 هزار نفری این شهرستان در روستاها زندگی می کنند در شرایطی که طی سالیان گذشته در بیشتر شهرستان ها شاهد کاهش جمعیت روستایی و مهاجرت آن ها به شهرها بوده ایم.

حسین اسدالهی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: باید با ایجاد زیر ساخت های لازم بستر اشتغال پایدار، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی را در روستاها فراهم نمود.

وی یکی از مشکلات مناطق روستایی داورزن را آسیب پذیری مسکن این مناطق در برابر حوادث طبیعی ذکر کرد و افزود: در سیل اواخر فروردین سال جاری خسارات زیادی به زیر ساخت ها و حوزه مسکن در شهرستان داورزن وارد شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز گفت: از سال 84 تا کنون تنها 10 درصد از 6 هزار و 403 واحد مسکونی روستایی شهرستان داورزن با استفاده از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی مقاوم شده اند.

غلامعلی رستم نیا با اشاره به اینکه شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی در داورزن بسیار پایین است، اظهار کرد: روستاییان از فرصت تسهیلات مقاوم سازی مسکن استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد جمعیت داورزن در روستاها ساکن هستند

90 درصد جمعیت داورزن در روستاها ساکن هستند