مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 13:052020-06-01پزشكي

تولید محلول ضدعفونی کننده بسیار قوی با فناوری نانو توسط پژوهشگران دانشگاه تبریز


پژوهشگران دانشگاه تبریز مستقر در یکی از شرکت های دانش بنیان استان موفق به تولید محلول ضدعفونی کننده قوی دست و سطوح با عنوان «نانوکلینیا» با استفاده از نانوذرات نقره، - ایسنا/آذربایجان شرقی پژوهشگران دانشگاه تبریز مستقر در یکی از شرکت های دانش بنیان استان موفق به تولید محلول ضدعفونی کننده قوی دست و سطوح با عنوان نانوکلینیا با استفاده از نانوذرات نقره، اکسید روی و دیگر نانوذرات شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت آرمان جستجوگران انرژی نور(ASEPE) در این باره با بیان این که از این محلول ضدعفونی می توان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی و رفع آلودگی هایی با منشا باکتری استفاده کرد، گفت: اسم این محصول نانو کلینیا است که در نام گذاری این ماده از چند جنبه استفاده شده است.

دکتر علی رستمی در ادامه با اشاره به مقایسه این محلول ضدعفونی کننده با سایر مواد ضدعفونی کننده در بازار افزود: بخش عمده ی این ماده آب دیونیزه (آب مقطر) است که هیچ گونه حساسیت های پوستی ایجاد نمی کند.

وی، یکی دیگر از مزیت های این ماده را بی بو بودن آن عنوان کرد و یادآور شد: به خاطر این مزیت ها هیچ گونه مشکل ریوی ایجاد نمی کند.

ماندگاری این ماده به گونه ای است که اگر از این ماده به دست یا به سطح بزنید و آن را نشویید تا شش ماه ماندگاری خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید محلول ضدعفونی کننده بسیار قوی با فناوری نانو توسط پژوهشگران دانشگاه تبریز

تولید محلول ضدعفونی کننده بسیار قوی با فناوری نانو توسط پژوهشگران دانشگاه تبریز