مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 11:052020-06-01بين الملل

چین خواستار حمایت کشورها از سازمان بهداشت جهانی شد


وزارت خارجه چین امروز از ملت ها خواست حمایت مالی و سیاسی خود از سازمان جهانی بهداشت را به دنبال قطع ارتباط آمریکا با این سازمان، بیشتر کنند.

- وزارت خارجه چین امروز از ملت ها خواست حمایت مالی و سیاسی خود از سازمان جهانی بهداشت را به دنبال قطع ارتباط آمریکا با این سازمان، بیشتر کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، در روزهای گذشته رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که این کشور روابط خود با سازمان جهانی بهداشت را قطع کرده و هزینه های واصله به این سازمان را به سمت دیگر نیازهای سلامت جهانی هدایت می کند.

ژائو لیجان، سخنگوی وزارت خارجه چین در همین رابطه گفت: آمریکا به ترک کردن معتاد است، چنان که قطع ارتباط این کشور با سازمان جهانی بهداشت نیز پیروی از سیاست قدرت و یک جانبه گرایی است.

آمریکا بزرگ ترین حامی مالی سازمان جهانی بهداشت بود و این آژانس ملل متحد را با پرداخت مبلغ سالانه بین 212 تا 513 میلیون دلار حمایت می کرد.

بر اساس اظهارات مقامات دولتی، آمریکا سال گذشته 453 میلیون دلار به این آژانس اعطا کرد.

دونالد ترامپ در میانه آوریل اعلام کرد که دولت او از پرداخت بودجه به سازمان جهانی بهداشت، تا زمانی که تحقیقاتی درباره مدیریت بیماری کووید 19 در ووهان چین از سوی این سازمان انجام نشود، خودداری می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین خواستار حمایت کشورها از سازمان بهداشت جهانی شد

چین خواستار حمایت کشورها از سازمان بهداشت جهانی شد