مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 08:202020-06-01اجتماعي

قدم به دنیای هنر امپرسیونیسم در موزه «اورسای»


موزه ها یکی از مکان هایی هستند که می توان سیر تحول تاریخی و فرهنگی را در آن ها مشاهده کرد، از پیشرفت حاصل از گذر زمان متعجب شد و گاهی به فکر فرو رفت.

- در پاریس ایستگاه قطاری پس از بازسازی به موزه ای با عنوان موزه اورسای تبدیل شد.

این موزه بر حاشیه رود سن واقع شده است و به عنوان یکی از نمونه های برجسته از معماری جنبش های هنرهای زیبای فرانسه شناخته می شود.

ساختمان ابتدایی موزه که ایستگاه قطار بوده است توسط لوسیان مگن ، امیل بنارد و ویکتور لالوکس طراحی شده که پس از سال ها برای استفاده خدمات خط اصلی نامناسب شده بود و در سال 1970 مجوز تخریب این ایستگاه صادر شد.

پس از این اتفاق اداره موزه فرانسه پیشنهاد داد که این ایستگاه به موزه تبدیل شود تا فاصله بین موزه لوور و موزه ملی هنرهای مدرن شکسته شود.

طرح پیشنهادی توسط ژرژ پمپیدو پذیرفته و در سال 1978 مسابقه ای برای طراحی موزه جدید در پاریس برگزار شد که پیر کلبوک ، رنو باردون و ژان پاول فیلیپون در این مسابقه موفق شدند و کار طراحی ساختمان موزه را بر عهده گرفتند؛ در همین سال نیز ساختمان موزه در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسید.

موزه اورسای پس از جمع آوری 600 مجسمه و آثار دیگر در دسامبر 1986 توسط فرانسوا میتران رییس جمهور وقت فرانسه افتتاح شد که از شگفتی سازه آن می توان به سقف گنبدی شکل این ساختمان که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدم به دنیای هنر امپرسیونیسم در موزه «اورسای»

قدم به دنیای هنر امپرسیونیسم در موزه «اورسای»