مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 07:402020-06-01اقتصادي

قابلیت خودکفایی در تولید کَره وجود دارد


با توجه به رشد چشمگیری که در تولید شیر داشتیم، قابلیت خودکفایی یا بی نیازی به واردات کره در کشور وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی ضمن تبریک روز جهانی شیر به تمام فعالان بخش تولید تا توزیع این محصول اظهار کرد: این روز در تقویم کشور و جهان برای ارزش گذاری به محصول ارزشمند شیر و تولیدکنندگان آن است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این نکته که عدم مصرف شیر باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها خواهد شد، خاطرنشان کرد: چربی شیر ضد سرطان است و کلسیم آن به صورت 100 درصد جذب بدن می شود، به همین دلیل این ماده غذایی در رسته مواد غذایی فراسودمند محسوب می شود.

رضایی در رابطه با تولید شیر در کشور اذعان کرد: کشور در این 4 دهه پیشرفت خوبی در تولید شیر داشته و از حدود 2 میلیون و 300 هزارتن در ابتدای انقلاب به بیش از 11 میلیون تن در سال 98 رسیده است.

وی با اشاره به گستردگی دامنه اشتغال در صنعت شیر گفت: حدود 15 میلیون تن ذرت علوفه ای در کشور تولید می شود و کشاورزان بسیاری در این عرصه فعالیت می کنند، تعداد بسیار بالایی در بخش حمل و نقل این ذرت از مزارع تا دامداری ها فعال هستند و سالانه حدود 18 میلیون تن غلات و کنجاله در کشور جا به جا می شود، 11 میلیون تن شیر تولید می شود که با تانکرهای 20 هزار لیتری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قابلیت خودکفایی در تولید کَره وجود دارد

قابلیت خودکفایی در تولید کَره وجود دارد