مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 07:052020-06-01سياسي

سیستم عیب یابی کنترل حرارت برای ماهواره ناهید 2 طراحی شد


پژوهشگاه فضایی ایران به دستاورد کنترل حرارت سامانه های فضایی دست یافت که از آن برای طراحی سیستم عیب یابی و تزریق خطای زیرسیستم کنترل حرارت برای ماهواره ناهید 2 استفاده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی رییس این پژوهشگاه گفت: پژوهشکده سامانه های ماهواره پژوهشگاه فضایی ایران به دستاوردهای ارزشمندی در حوزه فناوری های کنترل حرارت سامانه های فضایی دست یافته است.

وی افزود: بخش کنترل حرارت پژوهشکده سامانه های ماهواره، با تکیه بر نقشه راه توسعه فناوری که رویکرد مهم آن، کاهش ریسک ناشی از تحریم ها از طریق بومی سازی فناوری های کنترل حرارت بوده، به دستاوردهای مهمی در این عرصه نائل شده است.

صمیمی ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم در این زمینه، نرم افزار طراحی و تحلیل کنترل حرارت سامانه های فضایی است که با ایجاد بسترهای مناسب، نفر ساعت مورد نیاز برای طراحی زیرسیستم کنترل حرارت در این سامانه ها را تا یک چهارم کاهش داده است.

این دستاورد، به دلیل تأثیرپذیری تحلیل های حرارتی از کل عناصر سیستم و نیاز به روزرسانی دائمی تحلیل های حرارتی، بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: بستر این نرم افزار تا حدودی جامع طراحی شده که به آن قابلیت استفاده در سامانه های غیرفضایی را نیز داده و به این جهت، قابلیت تجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستم عیب یابی کنترل حرارت برای ماهواره ناهید 2 طراحی شد

سیستم عیب یابی کنترل حرارت برای ماهواره ناهید 2 طراحی شد