مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 06:052020-06-01سياسي

دانشجویان تبریزی خواستار شفافیت اجرای سیاست های کلی اصل 44 شدند


جمعی از تشکل های دانشجویی تبریز در نامه به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار شفافیت و تعیین تکلیف اجرای سیاست های کلی اصل 44 شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در نامه تعدادی از تشکل های دانشجویی از جمله (بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز و انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز) به صادق لاریجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پانزدهمین سالگرد ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 آمده است: ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در خردادماه سال 1384 رویدادی استراتژیک و بسیار مهم برای اقتصاد ایران بود.

سیاست هایی که به طور خلاصه عبارت است از: آزاد شدن دولت از فعالیت های اقتصادی غیرضرور، باز شدن راه برای حضور حقیقی سرمایه گذار در عرصه اقتصاد کشور، تکیه بر تعاون - شرکت های تعاونی - و چتر گسترده شرکت های تعاونی بر روی اقشار ضعیف مردم، پرداختن دولت به آداب و قواعد نقش حاکمیتی، سیاستگذاری های اجرایی و ایفای نقش حاکمیتی و صرف چگونگی مصرف درآمدهای ناشی از این واگذاری در بخش هایی که ذکر شده و بعد الزامات دولت در امر واگذاری.

این سیاست ها از جمله مباحث چالشی و نقاطی است که نگاه های مختلفی به آن وجود داشته و حتی عده ای به طور کلی مخالف این سیاست ها بوده و یا عده ای روش اجرای آن را نادرست می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجویان تبریزی خواستار شفافیت اجرای سیاست های کلی اصل 44 شدند

دانشجویان تبریزی خواستار شفافیت اجرای سیاست های کلی اصل 44 شدند