مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 04:452020-06-01پزشكي

دکتر مردانی: در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی باید منتظر موج سوم کرونا باشیم


یک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه به نظر می رسد که ترس مردم از کرونا ریخته است و نسبت به قبل کمتر مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی را رعایت می کنند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، دکتر مسعود مردانی، با اشاره به درگیری عروق در بیماری کووید-19، گفت: وقتی فردی به کرونا مبتلا می شود، در آنزیم های رگ داخل ارگان های مختلف یک ضایعه التهابی ایجاد می کند و می تواند منجر به آمبولی شود.

به همین دلیل است که اگر رگ قلب را بگیرد، منجر به سکته قلبی و اگر هم رگ مغز را درگیر کند، منجر به سکته مغزی می شود یا اگر رگ کلیه را درگیر کند، نارسایی کلیه ایجاد می شود.

وی افزود: از هفته های ابتدایی بروز بیماری که مشاهده شد بیماران مبتلا به کووید-19 دچار ترومبو آمبولی (آمبولی ریه) می شوند، متوجه درگیری عروقی نیز شدند.

بر همین اساس تمام بیمارانی که به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان بستری می شوند، برای پیشگیری از آمبولی در آنها برایشان داروهای ضدانعقاد مانند هپارین و.

تجویز می شود.

مردانی تاکید کرد: بنابراین کووید-19 ربطی به خون ندارد، بلکه عروق را درگیر می کند.

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی صحن حرم های مطهر، اظهار کرد: طبق آخرین آماری که وزارت بهداشت ارائه کرده، متاسفانه ترس مردم از کرونا ریخته و نسبت به قبل کمتر مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی را رعایت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکتر مردانی: در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی باید منتظر موج سوم کرونا باشیم

دکتر مردانی: در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی باید منتظر موج سوم کرونا باشیم