مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 04:352020-06-01اقتصادي

شناسایی 4 هزار هکتار بافت فرسوده در قم/ توجه به معماری اسلامی


معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: بر اساس آخرین مطالعات راه و شهرسازی چهار هزار هکتار بافت فرسوده در قم شناسایی شده اما آنچه به تصویب مرجع استانی رسیده هزار و 580 هکتار است.

- غلامرضا جانقربان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از آنجایی که قم شهری مذهبی است، شهردار قم و مدیریت شورای شهر توجه جدی به بخش سیما و منظر دارند زیرا خاستگاه این شهر باید متمایز از سایر شهرها در زمینه معماری ایرانی اسلامی باشد.

وی ادامه داد: شهرداری قم در زمینه معماری ایرانی اسلامی ورود یافته و مطالعات به صورت موضعی توسط مشاوران انجام شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اضافه کرد: ورودی جعفریه تا حدود 200 هکتار مطالعه شده و دارای طرح تفصیلی حریم است که با ضوابط ابلاغ شده در زمینه سیما و منظر و ورودی شهر و صدور پروانه در حال برنامه ریزی برای آن هستیم.

وی بیان کرد: برای تمامی ورودی ها از جمله ورودی قم - تهران، ورودی کاشان و ورودی اراک و همچنین ورودی جاده اصفهان مشاور گرفته و مطالعات جامع انجام شده و به تأیید کمیسیون ماده پنج رسیده است که نقشه راهی است که برای صدور پروانه و ساخت و ساز باید مورد توجه قرار گیرد.

جانقربان گفت: طرح های موضوعی به یکباره انجام نمی گیرد و شهرداری باید نقشه راه برای املاک در مسیر ورودی ها تهیه کند و پس از آن، از نظر سی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 4 هزار هکتار بافت فرسوده در قم/ توجه به معماری اسلامی

شناسایی 4 هزار هکتار بافت فرسوده در قم/ توجه به معماری اسلامی