مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 03:152020-05-31اجتماعي

تالاب بین المللی زریوار میزبان پرنده دیدومک


مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ماموران اجرایی شهرستان مریوان در جریان گشت و کنترل خود بر روی تالاب بین المللی زریوار، برای اولین بار پرنده ای با نام دیدومک را مشاهده کردند.

- ایسنا/کردستان مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ماموران اجرایی شهرستان مریوان در جریان گشت و کنترل خود بر روی تالاب بین المللی زریوار، برای اولین بار پرنده ای با نام "دیدومک" را مشاهده کردند.

فریبا رضایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برای نخستین بار این پرنده با نام علمی Vanellus indic که از گونه پرندگان بومی جنوب کشور است در تالاب زریبار مشاهده شد، این پرنده معمولا نزدیک آب های شیرین و گشتزارهای آبیاری دیده می شود و دریاچه آب شیرین زریبار با دارا بودن شرایط لازم به محل مناسبی برای استقرار و زیست این پرنده در این فصل تبدیل شده است.

وی افزود: پناه گاه حیات وحش و تالاب بین المللی زریوار مریوان از منحصر به فردترین اکوسیستم های آبی کشور است که همه ساله پذیرای گونه های زیادی از پرندگان مهاجر و بومی است و با وجود مردم طبیعت دوست شهرستان مریوان زیستگاه امنی برای تمامی گونه های جانوری به شمار می آید.

مدیرکل محیط زیست استان کردستان عنوان کرد: با توجه به گردشگرپذیر بودن مریوان به ویژه تالاب بین المللی زریوار(زریبار)، از گردشگران عزیز انتظار می رود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب بین المللی زریوار میزبان پرنده دیدومک

تالاب بین المللی زریوار میزبان پرنده دیدومک