مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 02:352020-05-31اقتصادي

آغاز کوچ بهاره عشایر به ییلاقات مشگین شهر


شهرستان مشگین شهر با دارابودن 53 قشلاق و حدود دو هزار خانوار عشایری با بیش از 8 هزار نفر جمعیت در سخت ترین شرایط ممکن به تولید محصولات دامی در منطقه کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، شهرستان مشگین شهر با دارابودن 53 قشلاق و حدود دو هزار خانوار عشایری با بیش از 8 هزار نفر جمعیت به تولید محصولات دامی در منطقه کمک می کند.

عشایر منطقه با دارا بودن 220 هزار رأس دام سبک و سنگین با تولید سالانه یک هزار و 460 تن گوشت قرمز، 6 هزار و 93 تن شیر و243 تن پشم گوسفندی توانسته است جایگاه و رتبه خوبی را در استان اردبیل کسب کند.

اسماعیل شیخ الاسلامی، رییس اداره امور عشایر شهرستان مشگین شهر در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: کوچ بهاره عشایری هرساله از دهم تا هفدهم خردادماه صورت می پذیرد که بیشترین جمعیت عشایری از شهرستان پارس آباد، گرمی، بیله سوار و اصلاندوز به ییلاقات شهرستان  مشگین شهر کوچ می کنند.

وی تاکید کرد: به همت اداره امور عشایر شهرستان مشگین شهر، تسطیح و بازگشایی راه های عشایری به طول 420 کیلومتر و بازگشایی نقاط بهمن گیر به تعداد 180 مورد در ییلاقات منتهی به هریس، سراب، نیر و تله کابین صورت گرفته که گاها ارتفاع برف در این مناطق به بیش از 7 متر رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کوچ بهاره عشایر به ییلاقات مشگین شهر

آغاز کوچ بهاره عشایر به ییلاقات مشگین شهر