مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 16:302020-05-31حوادث

دامنه فساداجتماعی تا «سفیدسنگان»!


پایگاه خبری جماران، چند روزی است جامعه، ماتم سرای قتل دختری سیزده ساله و مظلوم بنام رومینا است.

رومینا در میدان انقلاب تهران با تفنگ به قتل نرسید، بلکه در یک روستای کوچک بنام سفید سنگان لمیر از بخش حویق شهرستان تالش در استان گیلان به قتل رسید! و قتل هم توسط پدر بود و آلت قتاله هم داس! این جزییات، اگرچه جزیی است، اما نشان از یک حادثه کلی می دهد.

و آن؛ بروز یک فساد فراگیری است که بدتر و شدیدتر و وخیم تر از کرونا ؛ تا روستای سفیدسنگان را هم گرفته!! اجازه دهید از زاویه ای متفاوت این موضوع را به بررسی بنشینیم.

ببینید؛ وقتی فسادی گردن گیر جامعه ای می شود، اهل اخلاق و حقوق و دیانت برای ریشه آن شروع به گمانه زنی می کنند و گمانه های خود را با برخی شواهد تاریخی و یا دینی قریب به واقع نشان می دهند.

مثلا در مواجه با فقر سنگین اجتماعی و گرانی و بی کاری، و یا اعتیاد و یا بیماری های مسری ، هر کسی بر اساس ذائقه خود منشاء منفی ای را معرفی می کند؛ عده ای می گویند: این چالش ها و بدبختی از بی حجابی زنان است، از اختلاط دختران و پسران است! عده ای می گویند: همه این دردها را باید بحساب قضاوت های ناعادلانه برخی قضّات گذاشت.

عده ای می گویند: بیچارگی ملت از آن روزی شروع شد که رشوه، و حق و ناحق کردن ها پدید آمد! و عده ای می گویند: همه مشکلات از قوانین شُبه ناک با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامنه فساداجتماعی تا «سفیدسنگان»!

دامنه فساداجتماعی تا «سفیدسنگان»!