مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 11:352020-05-31اقتصادي

پایان مرحله سوم مرمت پل تاریخی «کاکارضا»


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پایان مرحله سوم مرمت پل تاریخی «کاکارضا» در شهرستان سلسله خبر داد.

- خرم آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پایان مرحله سوم مرمت پل تاریخی کاکارضا در شهرستان سلسله خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید امین قاسمی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: مرحله سوم مرمت پل تاریخی کاکارضا با استفاده از ملات سنتی و سنگ های لاشه ای لت، به پایان رسید.

وی با بیان اینکه در این فصل از مرمت پل تاریخی کاکارضا سلسله 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: آواربرداری، سبک سازی سطح گذر، کف فرش عرشه پل به مساحت 165 متر و همچنین ساخت 2 آبرو در دو طرف کف فرش از جمله کارهای صورت گرفته در این فصل مرمت این پل بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، قدمت و ساخت این پل تاریخی را به دوران پهلوی و توسط استاد فشنگچی از معماران نامی استان دانست و اظهار داشت: پل کاکارضا اردیبهشت ماه سال 1380 به شماره 3846 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

قاسمی با اشاره به اینکه لرستان، با دارا بودن پل های تاریخی متعدد و زیبا به عنوان پایتخت پل های تاریخی ایران معرف شده است، بیان کرد: تاکنون 85 پل تاریخی لرستان در فهرست آثار ملی ثبت شده و در حال حاضر نیز پرونده 15 پل تاریخی دیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان مرحله سوم مرمت پل تاریخی «کاکارضا»

پایان مرحله سوم مرمت پل تاریخی «کاکارضا»