مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 11:202020-05-31بين الملل

بازداشت خانگی رییس گروه یمنی «شورای انتقالی جنوب» در عربستان


بر اساس گزارش وبگاهی یمنی، رییس شورای انتقالی جنوب که 10 روز پیش به دعوت عربستان به این کشور سفر کرده، تحت بازداشت خانگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عیدروس الزبیدی رییس المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) حدود ده  روز پیش به دعوت عربستان سعودی به این کشور رفت تا درباره تنش های کنونی در جنوب یمن میان نیروهای شورای انتقالی وابسته به امارات و نیروهای دولت مستعفی و نیز بازگشت به توافق ریاض تبادل نظر کند.

در همین زمینه وبگاه الخبر الیمنی به نقل از منابع خود در عربستان اعلام کرد، عربستان عیدروس الزبیدی را تحت بازداشت خانگی در ریاض قرار داده است.

بر اساس این گزارش، اقدام مذکور پس از آن انجام شده که رایزنی های انجام شده میان شورای انتقالی و دولت مستعفی به نظارت ریاض به جایی نرسیده است.

در همین ارتباط یک منبع در شورای انتقالی جنوب اعلام کرد: عربستان پس از آنکه بر روی تشکیل دولت توافق شد پروژه ای جدید شامل ایجاد فدرالیسم در جنوب یمن ارائه کرد.

منبع مذکور افزود، بر اساس این پروژه ، عدن، لحج، ضالع و أبین (شهرهای جنوبی) اقلیمی واحد تحت تسلط شورای انتقالی جنوب با نظارت مستقیم عربستان خواهند بود و شبوه (جنوب شرق)، المهره و حضرموت (شهرهای شرقی) نیز تحت تسلط طرفی سوم با نظارت ریاض قرار خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت خانگی رییس گروه یمنی «شورای انتقالی جنوب» در عربستان

بازداشت خانگی رییس گروه یمنی «شورای انتقالی جنوب» در عربستان