مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 09:202020-05-31پزشكي

توسعه مواد کشسان،ترمیم شونده و نورانی برای نمایشگرها


پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) در مطالعه اخیرشان مواد بسط یافتنی خود ترمیم شونده و دارای قابلیت تولید نور برای دستگاه های ساطع کننده نور تولید کرده اند.

- پژوهشگران "دانشگاه ملی سنگاپور"(NUS) در مطالعه اخیرشان مواد بسط یافتنی خود ترمیم شونده و دارای قابلیت تولید نور برای دستگاه های ساطع کننده نور تولید کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، یک صفحه دیجیتالی قابل انعطاف را تصور کنید که هنگام ترک، خود را ترمیم می کند یا یک ربات تابش نور که بازماندگان یک حادثه را در محیط های تاریک و خطرناک شناسایی کرده و نجات می دهد و یا کارهای کشاورزی و اکتشافات فضایی را انجام می دهد.

مواد جدیدی که توسط تیمی از محققان دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) تهیه شده است می تواند این ایده ها را به واقعیت تبدیل کند.

این مواد کشسان جدید هنگامی که در دستگاه های خازن ساطع کننده نور از آنها استفاده می شود، در ولتاژهای بسیار پایین، نور بسیار شگفت انگیز و زیادی را ایجاد می کنند و به دلیل خاصیت خود ترمیم شوندگی بالا در برابر هر گونه آسیب مقاومت بالایی دارند.

این فناوری هلیوس (HELIOS ) نام دارد و مخفف جمله دستگاه الکترونیک نوری بسط یافتنی با ولتاژ کم و قابل ترمیم (healable, Low-field Illuminating Optoelectronic Stretchable) است و توسط بنجامین تی (Benjamin Tee) و تیم وی از موسسه ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه مواد کشسان،ترمیم شونده و نورانی برای نمایشگرها

توسعه مواد کشسان،ترمیم شونده و نورانی برای نمایشگرها