مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 09:052020-05-31اقتصادي

1200 هکتار زمین کشاورزی دامغان زیر کشت گندم قرار دارد


رییس جهاد کشاورزی دامغان از کاهش سطح زیر کشت گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: طی سال زراعی جاری یک هزار و 200 هکتار از زمین های کشاورزی دامغان زیر کشت گندم قرار دارد.

- سید محسن طباطباییان در گفتگو با خبرنگار مهر ، بابیان اینکه سطح زیر کشت گندم و جو امسال در دامغان به نسبت سال گذشته کاهش یافته است، ابراز داشت: طی سال جاری یک هزار و 200 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان زیر کشت گندم قرار دارد.

وی دلیل کاهش کشت گندم را اقبال بهره برداران به سمت محصولاتی نظیر زعفران، زیره و گیاهان دارویی کم آب برشمرد و افزود: سال گذشته به میزان سه هزار و 900 تن گندم تحویل عاملان فروش در دامغان شد.

رییس جهاد کشاورزی دامغان بابیان اینکه سطح زیر کشت جو در این شهرستان 600 هکتار است، ابراز داشت: میزان برداشت این محصول بیش از سال گذشته پیش بینی می شود.

طباطباییان به طرح پلاک کوبی و هویت گذاری احشام در دامغان نیز اشاره و تصریح کرد: در شهرستان 400 هزار رأس دام سبک و 12 هزار رأس دام سنگین وجود دارد که در حال حاضر 10 درصد این دام ها پلاک کوبی و هویت گذاری شده است.

وی بابیان اینکه مشکلات کشاورزان دامغانی پیگیری می شود، افزود: شهرستان شش هزار بهره بردار دارد که عضو صندوق توسعه بخش کشاورزی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1200 هکتار زمین کشاورزی دامغان زیر کشت گندم قرار دارد

1200 هکتار زمین کشاورزی دامغان زیر کشت گندم قرار دارد