مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 08:502020-05-31اجتماعي

مقبره برجی همدان، اثری ساده و بی پیرایه


برج قربان یکی از بناهای تاریخی شهر همدان است که آن را منسوب به قرن های ششم تا هشتم هجری قمری می دانند، این اثر به طرز ساده و بی پیرایه ای ساخته شده و از نوع مقبره های برجی است.

- ایسنا/همدان برج قربان یکی از بناهای تاریخی شهر همدان است که آن را منسوب به قرن های ششم تا هشتم هجری قمری می دانند، این اثر به طرز ساده و بی پیرایه ای ساخته شده و از نوع مقبره های برجی است.

این بنا در بافت تاریخی و کهن شهر در محله زندی ها بین چهار باغ شهید مدنی و خیابان طالقانی و با فاصله اندکی از تپه مصلی قرار دارد و یکی از جاذبه های زیبای تاریخی همدان است.

نظرات مختلفی درباره وجه تسمیه این اثر تاریخی وجود دارد، در برخی از کتب تاریخی آمده شخصی به نام قربان در فتنه افغان برج را سنگر قرار داده و با کمک مردم به مقابله با افغان ها پرداخته است، نظر دیگری هم وجود دارد که می گوید مردم همدان در روزهایی معین شتری را در این مکان قربانی می کردند، بعضی دیگر هم اعتقاد دارند شخصی به نام قربان معمار بنا بوده است.

شواهد تاریخی نشان می دهد این برج مقبره ای تنها بنای باقیمانده از یک مجموعه عظیم معماری شامل مسجد، مدرسه، خانقاه، کتابخانه و .

است که قرن هاست پابرجا مانده و شاهد رویدادهای فراوان بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقبره برجی همدان، اثری ساده و بی پیرایه

مقبره برجی همدان، اثری ساده و بی پیرایه