مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 07:552020-05-31بين الملل

چرا سیاه پوستان پرچم آمریکا را به آتش می کشند؟


کلمات آخری که به سختی از دهان جورج فلوید، آخرین قربانی سیاه پوست خشونت پلیس آمریکا شنیده شد قرار است تا سالها همچنان در گوش آمریکاییها طنین انداز باشد: - خواهش می کنم، نمی توانم نفس بکشم! به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیاست پارسی نوشت: تصویر مرگ جورج فلوید در حالی که مردی سفید پوست پایش را روی گلوی او گذاشته بود، یا تصاویر مرتبط با مرگ اریک گارنر که پلیس سفید پوست با حلقه کردن دستش دور گردن او، خفه اش کرد حالا به تصاویری نمادین از زندگی سیاه پوستان در آمریکا تبدیل شده است.

تصاویری که به همین سادگی از ذهن مردم و تاریخ آمریکا پاک نخواهد شد.

پای سفید پوستان مدتهای زیادی است که همچنان روی گردن آفریقایی – آمریکایی ها باقی مانده است.

از دوران برده داری و فجایع انسانی که بگذریم، به دوران تبعیض نژادی می رسیم و بعد از آن به دولتی دموکرات با رییس جمهوری سیاه پوست و هم اکنون مدعی، که حودث فرگوسن و شارلوتسویل را رقم زد و با اعتماد به نفس بالا در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل نیز از اقدامات خصمانه خود علیه مردمش گزارشی به جهان ارائه کرد! از سال 2016 به بعد اما اوضاع به گونه دیگری رقم خورده است.

رویکرد نژادپرستانه ترامپ و دولتش نسبت به سیاهان، حمایت آشکار رییس جمهور آمریکا از سفید برترپنداران و دستور شلیک به سمت معترضان سیاه پوست جایی برای سوال ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سیاه پوستان پرچم آمریکا را به آتش می کشند؟

چرا سیاه پوستان پرچم آمریکا را به آتش می کشند؟