مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 07:202020-05-31اجتماعي

کمتر به آموزش های فنی و حرفه ای توجه شده است


مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران با اعلام اینکه در بعد آموزشی، گرایش بیشتر خانواده ها به سمت آموزش های نظری است، گفت: کمتر به آموزش های فنی و حرفه ای و کارو دانش توجه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید حسین درویشی پیش از ظهر یک شنبه در جلسه کمیته مهارت آموزی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم آموزش های مهارتی را به جایگاه واقعی آن دراستان و کشور برسانیم، افزود: حدود 45 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد کارهستند چرا که آموزش های مهارتی به این طیف داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه همچنان در بعد فرهنگی با مشکل مواجه هستیم، اظهار داشت: برای برون رفت از این مشکل باید نهضت مهارت آموزی در کشور و استان راه اندازی شود تا نرخ بیکاری کاهش یابد.

درویشی بیان کرد: در شرایط کنونی با سه مشکل در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مواجه هستیم، و برای برون رفت از این مشکلات نهادینه کردن مهارت آموزی در سطح جامعه لازم است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان در ادامه بااعلام اینکه 186 کارگاه دولتی و 850 آموزشگاه آزاد وخصوصی در استان فعالیت دارند، گفت: شورای مهارت با ریاست فرماندار در شهرستان ها راه اندازی شده است و فلسفه وجودی این شورا، شناسایی مشاغل جدید و توجه به کیفیت آموزش های مهارتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمتر به آموزش های فنی و حرفه ای توجه شده است

کمتر به آموزش های فنی و حرفه ای توجه شده است