مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 06:252020-05-31پزشكي

ارتقا و حفظ حافظه نقش مهمی در سلامت شناختی دوران سالمندی دارد  


محققان کشور طی تحقیقاتی به نتیجه رسیدند که ارتقاء و حفظ حافظه نقش مهمی در سلامت شناختی دوران سالمندی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، دکتر جواد حاتمی استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران و مجری طرح تغییرات حافظه و کارکردهای اجرایی آن درگذر از بزرگسالی به سالمندی گفت: حافظه با افزایش سن کاهش می یابد، اما میزان کاهش در افراد مختلف و انواع حافظه یکسان نیست.

وی با بیان اینکه سالمندی موفق یکی از اصطلاحاتی است که در دوران جدید به دلیل افزایش جمعیت سالمندان در جوامع مختلف فراگیر شده است، گفت: به همین دلیل توجه به موضوعاتی همچون سلامت شناختی در دوران سالمندی درحال افزایش است.

حاتمی افزود: سالمندی موفق همزاد دیگری دارد با نام ذخیره شناختی یا ذخیره مغزی ، که دارای ارتباط نزدیکی با سلامت شناختی است .

به گفته وی ذخیره شناختی استعاره ای است که با الهام از مفهوم پس انداز بانکی شکل گرفته است و برخورداری از بعضی ویژگی ها و انجام برخی از فعالیت ها در طول عمر موجب می شود مغز ما ذخیره شناختی خود را برای مواجهه با بحران ها یا مشکلات ناشی از کهولت سن افزایش دهد.

استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران یادآور شد: هدف دوم این پژوهش بررسی عواملی همچون تحصیلات، فعالیت های فکری، شخصیت و حالات عاطفی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقا و حفظ حافظه نقش مهمی در سلامت شناختی دوران سالمندی دارد  

ارتقا و حفظ حافظه نقش مهمی در سلامت شناختی دوران سالمندی دارد