مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 09:202020-05-30اقتصادي

وزارت راه و شهرسازی نسبت به بازسازی جاده ورزنه-ندوشن اقدام کند


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: لازم است وزارت راه و شهرسازی از محل اعتبارات ساخت راه های کویری نسبت به بازسازی و آسفالت جاده ورزنه-ندوشن اقدام کند.

- منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به موقعیت استراتژیک تالاب بین المللی گاوخونی در فلات مرکزی ایران اظهار داشت: تالاب بین المللی گاوخونی در فاصله حدود 140 کیلومتری شرق اصفهان و حدود 30 کیلومتری شرق شهر ورزنه واقع شده است.

وی افزود: مساحت گاوخونی 47 هزار هکتار و تقریباً دو برابر مساحت کلان شهر اصفهان است و در سال 1975 در کنوانسیون رامسر به لیست تالاب های بین المللی افزوده شد.

موقعیت اکوسیستمی بسیار حساس و ویژه تالاب گاوخونی برای حوضه زاینده رود مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به موقعیت اکوسیستمی بسیار حساس و ویژه تالاب گاوخونی برای حوضه زاینده رود تصریح کرد: از سال 1366 جریان پایداری از رودخانه زاینده رود روانه تالاب گاوخونی نشده است و در سال 1377 با احداث سد بر رودخانه ایزدخواست در فارس حقابه کشاورزان جرقویه علیا و تالاب گاوخونی از این رودخانه دچار سنگ اندازی شده است.

احیای تالاب گاوخونی توسط وزارت محیط زیست وی اضافه کرد: حقابه سالانه تالاب بین المللی گاوخونی 176 میلیون متر مکعب است که در دو دهه گذشته تأمین نشده است و نیاز است اداره کل م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت راه و شهرسازی نسبت به بازسازی جاده ورزنه-ندوشن اقدام کند

وزارت راه و شهرسازی نسبت به بازسازی جاده ورزنه-ندوشن اقدام کند