مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 08:502020-05-30اجتماعي

زادآوری گوزن زرد، گرگ و گاو میش در پارک وحش اراک


مدیر پارک وحش و موزه تنوع زیستی شهر اراک از زادآوری گوزن زرد، گرگ و گاومیش در این پارک خبر داد.

- مهدی شکروی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به زادآوری سه گوزن زرد در پارک وحش اراک بیان کرد: گوزن زرد ایرانی از جمله گونه های خاصی است که تصور می شد منقرض شده است، اما در نقاطی از ایران یافت و اقدام به زنده گیری و زادآوری آن شد.

وی با اشاره به اینکه پارک وحش اراک از سال 1374 تاسیس شده است و همواره تلاش بر فراهم کردن فضای مناسب و طبیعی برای گونه های جانوری داشته است، افزود: این پارک دارای 44 گونه حیوانی و بالغ بر 450 عدد انواع حیوانات است که یکی از این حیوانات شاخص، گوزن زرد ایرانی است که انحصار آن در ایران و چند کشور خاورمیانه است و خوشبختانه شمار آنها در پارک وحش اراک در حال افزایش است.

شکروی تصریح کرد: فضاسازی مناسب در پارک باعث شده است که هر سال تعداد حیوانات با زادآوری افزایش یابد و خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد زایش سه گوزن زرد ایران، هشت گاومیش و چهار گرگ بوده ایم.

وی با بیان اینکه تغییرات خاصی برای فضای پارک وحش در نظر است، گفت: در این راستا تلاش داریم اصلاحاتی در فضای پارک، فضای نگهداری حیوانات و گسترش آنها و مدرن سازی محوطه صورت گیرد، همچنین در نظر است که تعداد حیوانات و تنوع گونه ها را افزایش دهیم و گونه هایی همچون لاما، کورکود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زادآوری گوزن زرد، گرگ و گاو میش در پارک وحش اراک

زادآوری گوزن زرد، گرگ و گاو میش در پارک وحش اراک