مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 07:552020-05-30سياسي

جز او که می توانست؟


امام علی (ع) دو طبقه را سخت دفع کرده است؛ یکی منافقان زیرک و دیگری زاهدان احمق و تأکید می کند که جز او، احدی از مسلمانانِ معتقد به خدا و رسول و قیامت، - ایسنا/اصفهان شهید مطهری می گوید: امام علی (ع) دو طبقه را سخت دفع کرده است؛ یکی منافقان زیرک و دیگری زاهدان احمق و تأکید می کند که جز او، احدی از مسلمانانِ معتقد به خدا و رسول و قیامت، به خود جرأت نمی داد که بر روی این ها شمشیر بکشد.

کتاب جاذبه و دافعه علی (ع) به قلم معلم شهید، مرتضی مطهری، زوایای شخصیت امیر مؤمنان را فراروی مشتاقانِ شناختش قرار می دهد و به یاد شیعه می آورد که راه برِ او کیست تا بیاموزدش که باید، چگونه رهروی باشد.

مطهری، با علم به اهمیت مبارزه امام علی (ع) با خوارج، مختصات فکری آنان را شرح می دهد و در فصلِ ممیزات خوارج از صفحه 150 همین کتاب می نویسد: خوارج، روحیه ای مبارزه گر و فداکار داشتند و در راه عقیده و ایده خویش سرسختانه می کوشیدند.

و در صفحه 151 نقل می کند که ابن عبدر درباره آن ها گفته: در تمام فرقه ها معتقدتر و کوشاتر از خوارج نبود و نیز آماده تر برای مرگ از آن ها یافت نمی شد.

مطهری دومین خصلت خوارج را عبادت پیشگی و بی میلی به دنیا برمی شمرد و تصریح می کند که آن ها به احکام و ظواهر اسلام سخت پایبند و از کسی که دست به گناهی می زد بیزار بودند؛ سپس نتیجه می گیرد که نبرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جز او که می توانست؟

جز او که می توانست؟