مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 06:352020-05-30بين الملل

تلاش قاهره برای برقراری آتش بس در لیبی و نجات حفتر از بحران


همزمان با پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی (غرب لیبی) و شکست های پی در پی شبه نظامیان تحت فرماندهی «خلیفه حفتر»، برخی منابع دیپلماتیک از تلاش قاهره برای برقراری آتش بس در لیبی خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع دیپلماتیک مصری از تحرکات قاهره در سطح بین الملل برای دستیابی به توافق آتش بس و جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع شبه نظامیان حفتر و نیز فراهم کردن زمینه راه حل سیاسی برای مقابله با ایفای نقش ترکیه در لیبی خبر دادند.

وبگاه العربی الجدید به نقل از این منابع گزارش کرد که مصر از فرانسه برای ایفای نقش در سطح بین الملل جهت بازگرداندن طرف های درگیر لیبی به میز مذاکرات درخواست کرده است به خصوص اینکه قاهره به این نتیجه رسیده است که راه حل نظامی در لیبی شکست خورده است و فرانسه نیز با هدف حفظ منافع خود در لیبی، از پیشنهاد قاهره استقبال کرده است.

به گفته این منابع، دیدگاه های متفاوتی در اردوگاه حامی حفتر وجود دارد و دلیل آن هم اهداف متفاوت آن هاست و در حالی که هدف اصلی مصر تأمین امنیت مرزهای غربی و جلوگیری از احداث پایگاه های نظامی برخی کشورهای متخاصم در مرز مصر است، امارات سعی دارد وضعیت کنونی ادامه داشته تا ترکیه را بیش از پیش در لیبی سرگرم کرده و از پرونده های دیگر در منطقه منحرف کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش قاهره برای برقراری آتش بس در لیبی و نجات حفتر از بحران

تلاش قاهره برای برقراری آتش بس در لیبی و نجات حفتر از بحران